توصیه می کنیم حتما قوانین باشگاه را مطالعه کنید
شرایط ویژه مشتریان و مصرف کنندگان
باشگاه مشتریان پس از شکلگیری باید تفاوتی بین افرادی که عضو این باشگاه هستند و دیگر مشتریان قائل شود. بنابراین هر فردی که از مجموعه خرید میکند لزوماً نباید عضو باشگاه شود. حضور داوطلبانه و ایجاد حداقلهای شرایط عضویت (مثلاً خرید به میزان تعیین شده)، یکی از مهمترین سیاستهای اجرای باشگاه مشتریان و عضوگیری است. زیرا داشتن اعضای فراوان نشانگر موفق بودن باشگاه نیست. بلکه باید اعضای باشگاه، فعال- آگاه و از اینکه عضو باشگاه مشتریان هستند خرسند باشند.
چگونگی راهبری باشگاه مشتریان بسیار پراهمیت تر از داشتن چنین تشکلی است. اگر باشگاهی ایجاد شود و خدمات متناسب و وابسته به مشتریان ایجاد نشود، از اهداف آن فاصله میگیرد. شاید به راحتی بتوان تضمین کرد که اگر درست و با برنامه پیش رفت به فروش بیشتر و سود فراوان تر خواهد رسید. نتیجهای که هدف نهایی ایجاد باشگاه مشتریان برای مجموعههای اقتصادی است.
شرایط ویژه فروشگاه ها
انواع باشگاه
معمولاً تشکیل سطوح مشتری و تفکیک در بین اعضا میتواند نوع باشگاه را متفاوت نماید: برخی باشگاههای مشتریان در یک سطح پایهگذاری و اداره میشوند، این باشگاهها به تمام اعضای باشگاه مشتریانشان به یک دید نگاه میکنند و بدین ترتیب رفتار مشابهای با تمام اعضای باشگاه دارند.
برخی نیز پس از مدتی اعضا باشگاه را به دستههای مختلف تفکیک میکنند، تا برای اعضای فعالتر خدمات بهتری فراهم کرد. باشگاه مشتریان همزمان با بزرگتر شدن میتواند دستهبندی بین اعضا ایجاد کرده و خدمات را برای هر دسته متفاوت تعریف نماید. ایجاد گروه مشتریان خیلی مهم (VIP) میتواند پس از شکلگیری اولیه باشگاه مشتریان و بررسی رفتار مشتریان، انجام پذیرد.[۸] این نوع باشگاه که به باشگاه مشتریان افراد خیلی مهم(VIP Club) معروف است، برخی اوقات از ابتدا مورد نظر ایجاد کنندگان باشگاهاست.
در خیلی از باشگاهها هم از همان ابتدا، میتوان مشتریان را به دستههای مختلفی تفکیک کرد و برنامه و خدمات خاصی برای هر گروه از آنها داشت. این تفکیک معمولاً به میزان خرید مشتری و جایگاه او بر میگردد.
چرا فروشگاه خود را به باشگاه مشتریان آریا متصل کنیم؟
باشگاه مشتریان پس از شکلگیری باید تفاوتی بین افرادی که عضو این باشگاه هستند و دیگر مشتریان قائل شود. بنابراین هر فردی که از مجموعه خرید میکند لزوماً نباید عضو باشگاه شود. حضور داوطلبانه و ایجاد حداقلهای شرایط عضویت (مثلاً خرید به میزان تعیین شده)، یکی از مهمترین سیاستهای اجرای باشگاه مشتریان و عضوگیری است. زیرا داشتن اعضای فراوان نشانگر موفق بودن باشگاه نیست. بلکه باید اعضای باشگاه، فعال- آگاه و از اینکه عضو باشگاه مشتریان هستند خرسند باشند.
چگونگی راهبری باشگاه مشتریان بسیار پراهمیت تر از داشتن چنین تشکلی است. اگر باشگاهی ایجاد شود و خدمات متناسب و وابسته به مشتریان ایجاد نشود، از اهداف آن فاصله میگیرد. شاید به راحتی بتوان تضمین کرد که اگر درست و با برنامه پیش رفت به فروش بیشتر و سود فراوان تر خواهد رسید. نتیجهای که هدف نهایی ایجاد باشگاه مشتریان برای مجموعههای اقتصادی است.
در طول هر ماه، چه تعداد کارت تخفیف قابل تولید و اهدا به مشتریان فروشگاه من است؟
از دیگر اهداف مهم ایجاد باشگاه مشتریان در مجموعهها، مقوله داده کاوی (data mining) اعضاست.[۷] با امکان فراهم شده در یک باشگاه مشتریان میتوان از پردازش اطلاعات فروش و اطلاعات مشتریان در کنارهم بهره برد. بهطور مثال از رنج سنی، تحصیلاتی، منطقه سکونت، جنسیت و... خریداران مطلع گشت و بر اساس آن دادههای با ارزشی از بخش فروش/خدمات بدست آورد. مثلاً متوجه شد که یک کالای خاص برای چه گروهی از مشتریان و با چه اطلاعات دموگرافیکی مناسبتر است. یا اینکه در چه ساعاتی از روز چه اقشاری برای خرید از مجموعههای تجاری اقدام میکنند و یا اینکه پراکندگی مشتریان بر اساس معیارهای مختلف فروش به چه میزان است. حتی در موارد پیشرفته تر میتوان با استفاده از نظرسنجی از سایر خصوصیات نظیر علایق و سلایق مشتریان اطلاع یافت و با کمک آن به ارائه خدمات/کالاهای پرفروشتر روی آورد.
جوایز مربوط به بخش قرعه کشی آنلاین یا دوره ای را چه شخص یا مجموعه ای بر عهده دارد؟
معمولاً تشکیل سطوح مشتری و تفکیک در بین اعضا میتواند نوع باشگاه را متفاوت نماید: برخی باشگاههای مشتریان در یک سطح پایهگذاری و اداره میشوند، این باشگاهها به تمام اعضای باشگاه مشتریانشان به یک دید نگاه میکنند و بدین ترتیب رفتار مشابهای با تمام اعضای باشگاه دارند.
برخی نیز پس از مدتی اعضا باشگاه را به دستههای مختلف تفکیک میکنند، تا برای اعضای فعالتر خدمات بهتری فراهم کرد. باشگاه مشتریان همزمان با بزرگتر شدن میتواند دستهبندی بین اعضا ایجاد کرده و خدمات را برای هر دسته متفاوت تعریف نماید. ایجاد گروه مشتریان خیلی مهم (VIP) میتواند پس از شکلگیری اولیه باشگاه مشتریان و بررسی رفتار مشتریان، انجام پذیرد.[۸] این نوع باشگاه که به باشگاه مشتریان افراد خیلی مهم(VIP Club) معروف است، برخی اوقات از ابتدا مورد نظر ایجاد کنندگان باشگاهاست.
شما مصرف کننده کالا و خدمات هستید؟
به جمع اعضای باشگاه مشتریان آریا ملحق شوید و خدمات جذاب آن را تجربه کنید