باشگاه مشتریان یک نیاز است
با آریا همراه شوید و این نیاز را تبدیل به یک ابزار قوی کنید
همانند تعریف باشگاه که در مفهوم کلی به معنای گردآمدن گروهی از افراد در یک تشکل منسجم است باشگاه مشتریان نیز به معنای گردآمدن مشتریان یک مجموعه/برند تجاری در کنارهم گفته میشود. البته نباید آن را با باشگاههای ورزشی و... اشتباه گرفت چون اساساً این گروه توسط مجموعههایی نظیر فروشگاههای زنجیرهای، فروشگاههای پوشاک، بانکها و.. شکل میگیرد که عملکردی متفاوت با باشگاه به مفهوم عام دارد.
باشگاه مشتریان برای تأمین نیازها و ایجاد منافع بیشتر مشتریان در برندهای تجاری شکل میگیرد. گردآمدن مشتریان در یک تشکل ارزش مشتریان[۲] را بیشتر نموده و حس وفاداری آنها را به مجموعهها نیز بیشتر کند. معمولاً باشگاه مشتریان همراه با اجرای برنامه وفاداری خواهد بود.
باشگاه مشتریان دارای ویژگیهای مختلفی است از جمله: ارتباط بر پایه گفتگو، ارزش گرا بر پایه ایجاد منافع مادی و غیر مادی که هدف آن ایجاد یک رابطه عاطفی بین مشتری و عرضهکننده خدمات/کالا است که البته با رفتار اعضاء شکل خواهد گرفت، و کمک میکند به اینکه آن را از سایر موارد مشابه مانند باشگاههای تفریحی، تخفیفی، وفاداری و... متمایز نماید.[۳]
باشگاههای مشتریان هدفمند بوده و برنامههای منظم و پیوستهای جهت مشتریان دارد. یکی از اهداف آن در جهت فروش بیشتر و کسب منافع برای دو طرف است. پس از جمعآوری اطلاعات مشتریان، باشگاه از سلایق، علاقهمندی و درخواستهای آنها اطلاع یافته و به وسیلهٔ آن آینده مجموعههای تجاری را ترسیم و بهینه میکند. تولیدات، خدمات و سایر فعالیتهای هر مجموعهای با استفاده از اطلاعاتی که از این بخش بدست میآید، میتواند توسعه یافته و در جهت رضایت مشتریان گام بردارد.[۴]
معمولاً پس از ایجاد و گردهم آمدن مشتریان در کنارهم، باشگاه مشتریان پیش برنده اهداف برنامه وفاداری خواهد بود. به این مفهوم که اعضا ارزشهای افزودهای کسب میکنند که سایر مشتریان از آنها بی بهرهاند. البته میتوان باشگاه مشتریان ایجاد کرد و برنامه وفاداری نداشت. این امر باعث تنزل یک باشگاه مشتریان در حد عضویت ساده میشود.[۵] و یا اینکه برنامه وفاداری داشت ولی باشگاه مشتریان را ایجاد نکرد. ولی همیشه این دو مقوله میتوانند در کنار هم بسیار موفق تر باشند. عملکردی که مرتبط با بخش مدیریت ارتباط با مشتری نیز شناخته میشود.
وضعیت حضور فروشگاه ها در باشگاه مشتریان آریا
چنانچه قصد خرید از یک فروشگاه را دارید و می خواهید مطمئن شوید که این فروشگاه خدمات ارائه شده در باشگاه مشتریان آریا را به شما منتقل خواهد کرد یا نه، با وارد کردن نام و آدرس سایت فروشگاه از حضور آن در باشگاه مشتریان آریا مطلع شوید
درخواست مشاوره راه اندازی باشگاه مشتریان
بدنبال راه اندازی یک باشگاه مشتریان هستید؟
چنانچه تمایل دارید برای کسب و کار خود یا فروشگاه اینترنتی که در اختیار دارید، یک باشگاه مشتریان خلاق و پویا راه اندازی کنید، لطفا فرم مجاور را تکمیل کرده و کلید ثبت درخواست را فشار دهید.
خیلی زود با شما تماس می گیریم
دریافت مشاوره رایگان از طریق
Phone: 021-91002249
WhatsApp: 09192671170-09192671172
Email: info@aryapos.com